Besviken

Idag. Den 15/9 2014. 
Det är dagen då jag blev riktigt besviken på svenskarna. 
Nej. Det handlar inte om sd's 12,9%.
Det handlar om den totala respektlösheten för de 12,9% som röstat på sd.  
Jag struntar fullständigt i vad folk tycker om sd's politik. Men att kalla nästan 13% av Sveriges befolkning för rasister, nazister, facister och idioter är bara sorgligt. 
Om ni tycker det är så hemskt, och tror att det är sant. Istället för hata, rata och frysa ut... testa fråga varför, fråga er själva varför, gör något åt det. 
För jag tror inte att 13% av den svenska befolkningen är så inkopenta som ni tror. 
Det kan handla om att de erbjuder något som de andra partierna saknar. Och jag menar inte bara invandrings- och flyktingpolitiken, utan annat också. Jag kan inte säga exakt vad det kan vara. Men typ kulturarv, konservativ kristen syn, rättsfrågor eller något sådant. 
Så frågar er vad det är de andra partierna inte erbjuder som sd erbjuder innan ni dömmer ut 13%. 
Och jag förstår inte hur man kan anklaga ett parti och dess väljare för att frysa ut och särbehandla invånare, samtidigt som man gör precis samma sak mot dem. Det är hyckleri på så hög nivå. Sd-väljare är rädda, gömmer sig och håller tyst, för de är livrädda att bli utdömda, utfrysta, misshandlade för att de röstar som de röstar. 
Tala nu om för mig hur det inte är ett hot mot demokratin. 
Därför är jag besviken.
För precis som ni säger HELA TIDEN.
Alla människor är lika mycket värda! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0