Barns magiska krafter

Mitt jobb är fantastiskt på många sätt!
Men det är också otroligt krävande och påfrestande. Ja, man får väldigt mycket glädje och kärlek, och många skratt! (Som när en 1,5åring som ännu inte kan prata ger sig på att härma min skånska)
Men det är också otroligt krävande för tålamodet, det är spilld mjölk under måltider, högljudda och arga barn när de inte får som de vill. Och idag var vi två ordinarie på plats, på en avdelning där man brukar vara 6 personal. En vikarie fick vi in, och så fick vi hjälpas åt över avdelningarna. Det gick, men är inte hållbart. Volymen på barnen var hög, de grät, bråkade och var envisa. Idag undrade jag en kort stund varför jag arbetar med det jag gör. 
Men...
Sen tar de listiga barnen fram sin magi. 
Precis när jag ska gå springer en av de minsta fram och kramar om mina ben, ger mig ett stort leende och säger heååå (hejdå om ni inte förstår) och en annan slänger iväg en slängpuss. Där och då smälter hjärtat och jag minns varför jag gör detta! 
Det är mysigt, man får kramas länge på arbetstid, man får se glada barn och utveckla framtidens medborgare! Det e fantastiskt! 

Umgås med barn är fantastiskt!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0