Tack för det du gav oss!

Ännu en man, ikon och förebild har gått ur tiden. 
Älskade Brasse! Du ville inte bli ihågkommen när du dog... Jag är ledsen, men jag kan inte låta bli att minnas dig. För jag minns dig med glädje, skratt och kärlek.
Trots att jag är många generationer senare än skapandet av "fem myror.." Så växte jag upp med detta program. Vi hade dem på VHS hemma och det var så bra! Så bra! 
Vi tittade på "en ängels tålamod" där du spelar rollen som sankte per. Vi lyssnade på sketcher från dina och Magnus olika revyer och krogshower. Och jag jublar åt din rolltolkning i "bästa sommaren". Du ser, min ungdom är full av dig. Hur ska jag inte kunna minnas dig. Du kunde ju allt! Och du var bäst!
Tack för allt du gav oss. Du lämnar ett tomrum efter dig! 



En Hälsning till döden som tog dig ifrån oss:

Din satan ...
satan ...
du din satans helvetes jävla skit!
Din jävla skit;
Bondlurk, läbbiga skurk,
ynkliga parasit!
Pottsork, snuskiga stork,
din ruttna rot, din fulla kork!
Avskum, spattig och krum, 
du är så jävla dum!
Din usla gam,
din slemmige torsk,
förnicklade pappskalle,
skunk, förbanne mig,
lägg ägg, slibbiga drägg
skitstövel och bandit!
Slashas, ditt vidriga as,
piss och pest och senapsgas!!
Sopprot, helidiot, fan vad du bär dig åt!
Din sabla bock, ditt feta arsel,
våga dig aldrig mer hit!
Attans skitstropp, hörru din
saaaa, saaaatan,
helvete,helvete, helvete, helvete,
helvete,
helvetes jävla skit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0