En lördag i spetember

Vilken dag.
Vaknade första gången idag mellan 8 eller 9. Yrvaken, ser att Markus sitter klarvaken i soffan. Han berättar att det som låter utifrån är att lagerlokalen som ligger typ 50 meter från min lägenhet brunnit på morgonen och att det är brandkåren som är där och släcker och fixar. Tydligen stor brand. Och lägenheten luktar rök och allmänt sådär. Somnar om och vaknar vid 11. Kliver upp, duschar och sen åker vi hem till Markus syster som fyller 31 idag. Trevligt med lite kalas.
Och lite lagom nervöst sådär med alla hans syskon. Men det va trevligt. Fick en kaffebryggare av henne som hon bara har ståeende. Inte för att jag kommer använda den, men jag vet någon annan som kommer :)
Sen blev jag runtvisad i området och fick se var Markus bott som liten, yngre och lite äldre. Och nu är vi tillbaka hemma hos mig. Han är ute och fixar med bilen och jag sitter här.
Lite lagom trött och så. Förkylningen har släppt till stösta del.
Fortfarande lite snuvig och ont i halsen på morgonen, men annars mår jag mycket bättre!
Borde nu ta tag i disken,
Jippie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0