val i USA

Idag är det ett viktigt val.
Ett val som tydligen påverkar världen.
Ett val som folk engagerar sig otroligt mycket i.
Ett val som vi inte över huvudtaget kan påverka.
Ska man vara pro Obama eller pro Romney?
Enligt svensk media så ska man uppenbarligen vara pro Obama, men varför?
orkar jag ens engagera mig?
Jag kan väl tycka att Romney har åsikter som är rätt.
och Obama har åsikter som är rätt.
Är det lönt att engagera sig i ett val man ändå inte kan påverka. Det enda man egentligen kan göra är att titta på resultatet och acceptera det.
Så är det väl bara.
sen kan man bli sur eller glad efter det. Men vaka?
nej nej
Jag ska sova. Imorgon ska jag sitta på humanisten från 10.00-21.00
då behöver man energi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0