Varde ljus!

Björn är en klippa.
Han kom imorse och kopplade in min lampa till mig.
Så nu har jag ljus i min lägenhet. Det är fortfarande lite kyligt. Men jag börjar tro att det ska vara så, för elementet är igång.
En mikrovågsugn har köpts in. lite nytt varje dag.
Men jag trivs.
Jag trivs väldigt bra!

Prov i paleografi imorgon. ska bli spännande och se hur det går. Pluggat en del nu, men det e så himla svårt. Hoppas på det bästa helt enkelt. För grejen är, att det är inte bara det att bokstäverna är märkliga och gammaldags, nej, orden är ju lika gamla. "Sammanaflade barn" Jag menar, vem säger det idag... (betyder barn som är födda inom äktenskapet) så när man tytt ut alla bokstäverna och får dem till ett konstigt ord, så kan det konstiga ordet mycket väl vara det som det står. Även om man tror att man fått allt om bakfoten...

Men det ska nog gå bra ändå. Komma ihåg att vilka ofta stavas hwilka och sånna saker så går det nog kalas!

Kommentarer
Postat av: Frallan

Haha, läste 'sammanflarnade'!! Festligt tänkte jag. Ser fram emot att få besöka din nya lya också förresten! :)

2012-03-07 @ 18:14:49
URL: http://fridaalakorpi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0