Barn, vilka fantastiska varelser!

Det här inlägget tillägnas roliga barn som jag sett runt om i stan....

Till exempel en fantastisk gullig liten flicka på hemköp som tvingade sin far att införskaffa en massa paprika, för hon ville pussa dem alla. Så det gjorde hon i affären. Hennes far hade nog inte tänkt köpa fem paprikor. Så fantastisk söt tjej.
Och idag påväg till Elin och Julia för ligrettokväll vär där en annan söt lite tjej som lekte med sin pappa, men när han sa att de skulle lugna sig för spårvagnen kom. Då såg hon allvarligt på den för att försäkra sig om att hon inte blev överkörd.
På denna spårvagn sedan satt en familj med en kille i typ 5 års åldern som satt i djupa tankar. Sen frågar han sina föräldrar. "När jag blir stor, hur är det då? Jag menar, hur ser jag ut när jag är vuxen?" Han hoppades att han skulle likna sin pappa, fast det skulle ju vara jättekonstigt om det fanns två likadana.

Omgivningen blir road av dessa barn på ett helt fantastiskt sätt. Barn är så himla coola! Så ärliga och så på riktigt liksom. Måste finnas en djup anledning till varför vi ska ta emot Jesus och Guds rike som ett barn. Ärligheten och tilliten.
http://www.youtube.com/watch?v=82mPXI9Vpa8
Kan ju vara en av de bästa Niklas på stan någonsin.
älskar killen som vill bli farfar!!

I övrigt spenderades som sagt kvällen hos Julia och Elin för Ligrettospel och fruktsallad. Det gick fruktansvärt dåligt för mig... kom näst sist... gör ont i kroppen. Simon vann. men han e grym på ligretto asså.. vunnit lite för många gånger. Nästa gång så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0