Vänner, något man ska vara rädd om

Jag måste börja tro mer på mig själv och inte låta mitt dåliga självförtroende ta över.
idag vann det lite och jag började tvivla på om det jag ska slåss för imorgon ens är värt att slåss för, han kanske har rätt och är det värt fighten. Då är det bra att ha en far som säger kloka saker, som påpekar att jag minsann gör rätt i att i alla fall försöka. Och att sen få höra samma sak från Markus peppar mig mer och jag tror att jag är redo för att slåss för min sak imorgon.
Fick sen veta av Aron att han minsann suttit och läst lite lagar och grejer för att få full koll på saker och ting.
Tänk vilka människor jag omges av.
Jag inser att mitt i allt det jobbiga, så är jag lyckligt lottad. För folk bryr sig och verkar tycka om mig. Och det är något som jag är otroligt tacksam för.
Vänner är något som man måste vara rädd om, och jag hoppas att ni förstår att jag ställer upp för er också om det behövs! Vi tar hand om varandra!

Ni höjer mitt självförtroende och får mig att må bra! Ni fina människor som jag bara vill krama om hela högen! Ni kanske inte alltid ens vet om vad ni gör med mig. Men det är ni som bygger upp mig. Jag minns ett samtal jag hade med Elina för mer än ett år sedan. Hon ville inte jag skulle bygga upp mig själv och hitta mig själv på en person. Hon ville jag skulle göra det själv. stå på mina egna ben. och det gör jag väl, på sätt och vis. Men jag har en mäng andra som står bredvid mig och hjälper mig, som visar mig nya sidor och hjälper mig hantera dem.
Kan Gud finnas i mina vänner? Självklart.
på något sätt blir det så konkret.
fotspår i sanden (en text som jag inte orkar återbertätta hela... googla) blir liksom på riktigt. När det är som jobbigast i livet, är vännerna där, Gud där, och bär mig. Jag säger inte att mina vänner ÄR Gud, men Gud agerar genom de. Så mina underbara vänner, ni som finns i min närhet, er som jag ringer ibland, vi som kanske hörs alldeles för sällan men som fortsätter att finnas där för varandra, alla ni som får mig att lysa upp när jag ser er.
Det här är till er
Ni är underbara
och jag tycker om er så sjukt mycket
Och tack för allt ni gör för mig!!!
TACK

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0