Helsingborg - om att komma hem

Hur hemmakär får man lov att bli.
Jag har knappt lämnat huset idag, men det är inte huset jag menar. Det är stan, omgivningen och känslan av att vara i Helsingborg. Tanken på att få vandra i solnedgången i norra hamnen med en kalle knäck i handen (en glass) gör mig lycklig. gå en sväng i stan en lagom varm sommardag och bara ta in alla människor och uppleva att man inte känner någon i staden. Träffa vänner och sätta sig och ta en öl med dem. Prommenera till Sofiero med Peppe (något som måste göras - årlig tradition). Kanske åka till ven och cykla tandem. Träffa släkten, grilla, äta lax från Lasse rögare. Åh, det är så mycket jag vill göra i sommar.
Och jag vill helst dela allt detta med någon.
 
Helsingborg är en fin stad! Glöm inte det alla ni som flyttar här ifrån och gnäller. Kom och upplev de bästa sidorna och minns hur bra det kan vara!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0