Vad är egentligen ett nytt år?

Nu har det nya året inletts.
Vad innebär det egentligen?
Är det någon störe förändring på livet?
Man pratar om att nu kan man kasta ut det gamla och börja med det nya? Börja om från början! Nu ska det bli förändring.
Är det så att vi som människor behöver dagar som sätter punkt för saker. Kan vi inte bara bestämms oss för att börja om mitt i April om vi vill det, eller i slutet av Oktober.
Jag är lite fachinerad över sånna här fenomen. Att människan är så bunden vid tid och räkning. Och jag säger människan, för jag är precis som alla andra.
"Nu ska 2012 bli ännu bättre än 2011" Men vad är det egentligen?
I praktisk mening, vad är ett år. Vad innebär det att året är slut. Är idag någon egentlig skillad från igår?
Det är lite samma sak som med födelsedagar. Frågan "hur känns det" kan vara världens mest omotiverade fråga till födelsedagar. till och med omotiverad än när sportjornalister ställer den. För även om det är ens födelsedag så är man ju samma person som dagen innan. Och ja, jag säger "man" för jag skulle vilja påstå att det gäller alla människor på planeten.

Men kanske just för att människan är så tidsbunden och låsta vi klockan så kanske vi bara ska ta och vara tacksamma över att vi får en dag då vi kan stänga det gamla och öppna upp det nya.
Så om jag skulle försöka hitta en klar bild av vad jag vill öppna för nya bortar och vad jag har för förhoppningar på detta nya år
Jag vill fortsätta vara glad! och kanske bli ännu gladare! Och fatta vad nice det skulle vara om det kom in en man i mitt liv - jag vet, jag ska inte vara desperat, men jag tänker att jag inte är det utan bara välkomnar honom med en öppen famn!!! :)
Och om hösten kunde presentera för mig ganska tidigt vad den kommer innehålla skulle jag bli överlycklig! Tänk en färdigbestämd höst! Lycka på den altså!

Nä, nu ska jag inte tråka ut er mer!
Adjöken sa fröken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0