Du snö som faller ner...

Snö snö förbannade snö...
Ja, jag är inget stort fan av snö.
Jag tycker personligen att snö är skit. För det blir alltid så blött när det är snö inblandat.
Men men... ska inte gnälla.. den lär försvinna fort. som vanligt


Välkomen till jorden du kalla vita slask
nu kan du försvinna och göra plats för minsta mask
Men nej, maskarna lär drukna i slaskmassornas mängder
Deras gångar fylls med vatten som iskalla dödsbassänger
Detta är bara en dålig ursäkt för att få dig att gå
det är jag som inte vill ha dig här, och jag e bara en av få

spontanrim om det fallande vita...
fråga inte varför.

sådet så!

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Tomas Tranströmmer hade blivit avundsjuk om han hade läst ditt poem.

2012-01-09 @ 23:30:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0