den moderna tidens historia...

Föreläsning, Lunch, Plugg, flumm, Spex, pub-konsert, öl med vänner

Så skulle dagen kunna sammanfattas och ganska exakt beskriva dess innehåll!
Men jag e så nöjd med detta. Det betyder lite att livet har gått tillbaka till varadagen och det är bara skönt.
Nu ska det bara träffas lite Hjälmaredsfolk och Clara så kommer året ha börjat fantastiskt.

Och jag gick och tänkte på något idag som jag tyckte var så himla smart...
... men så smart var det att jag inte längre kommer ihåg det.
Kan också bero på att huvudet är fullt av diktatorer från Tyskland, Italien och Sovjet, världskrig, atombomber, propaganda och den stora depressionen, Polio, AIDS och tbc, befolkningsökning, urbanisering och slummområden...
ja, ni som trodde att historien är fylld av glada händelser, ni har säkert rätt, men det är inte dem man får lära sig om i skolan. Varför det är så negativt laddat har jag ingen aning om. kanske för att människan mest är intresserad av andras misstag för att själv slippa göra om dem, eller så njuter vi bara av andras olyka... vad vet jag, det är inte det jag studerar.. det får någon med en psykologisk inriktning svara på... (känn dig manad!!)

God natt gott folk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0