Datorn börjar bli trött på livet

Jag börjar så smått ana att min kära vän datorn inte mår så bra längre. Det är inget allvarligt, men han börjar nog sakta men säkert insjukna och förbereda sig för döden. Han har tappat tempo, har svårt att hitta och hänga med och tappar lätt saker han håller på med. Jag får idag räkna med att det i alla fall 5 gången om dagen står (Inget svar) när en sida hänger sig.
Han är ingen ungdom, men ingen åldring heller. Han kan ha dykt upp runt 2008/2009 - tror jag. Minns inte säkert, och han har varit mig trogen länge. Han ska få stå ut ett tag till, för jag har inte råd att skaffa ny. Men jag börjar förbereda mig på det värsta.
Och då har jag aldeles nyss städat honom och defragmenterat honom. Och ändå har han svårt att hänga med. Antar att det e sånt man får ta på ålderns höst.
Min kära Karl (min dator heter så). Jag är med dig in i slutet.

Kommentarer
Postat av: Frallan

jag ber för Karl.

2012-01-24 @ 23:58:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0