dag i trötthetens tecken...

Det här med dålig sömn börjar bli uttjatat nu.
fem timmar är inte nog. Framförallt inte om jag har en innehållsrik dag som den idag.
Föreläsning med snygga föreläsaren om sverige efter 1945 (dock inget alls om folkhemmet... what)
Ner till stationen och luncha med Anna samtidigt som vi väntade på nattåget från Luleå som en viss Ylva Andersson satt på. När tiden närmade sig ställde vi oss på perrongen och väntade. Anna med sopbubblor och jag med musik. Och när fröken Andersson kom släntarande helt ovetande om vår närvaro satte vi igång. Anna blåste bubblor på henne och min Ipod spelade svagt svagt Östen med restens gamla slagdänga "hon kommer med solsken". några glädjeskutt och sen var denna norrlänning ytterst glad!




Välkomen Ylva!

Efter det begav jag mig tillbaka till humanisten för plugg. Kalla kriget lästes på och USA är spännande. Vill skydda eropa från stormaktspolitik, genom att själva bli en stormakt och vill ha globalmakt... motsägelsefullt?

Sen såg vi film med ett gäng från klassen och snygge föreläsaren. Film om tystnaden efter Franco i Spanien. Väldigt intressant dokumentär. Och det blev lite disussion efteråt. Sista grejen som hände innan tentan nästa vecka, och sista som hände på denna terminen. nu e jag strax klar med A-kursen i historia!

Efter filmtittandet var det åter dags för spexrep. Idag med fokus på sång och dans. Det var energikrävande och roligt! Och finalfinal låten är asrolig om jag får säga det själv. Tycker mycket om!!! men där någonstanns tog också nöd energin slut och just nu längtar jag bara till sängen... jag ska inte ens tänka på att försöka sova ikväll...jag ska bara sova...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0