Helgen med stort H(ysén)

Helgen då mycket hände.

Fredagen inleddes med föreläsning... eller något liknande. Paleografi. Konsten att tolka gamla handstilar. fantastisk frustrerande men otroligt roligt. Prov i nästa vecka.

Sedan sprang jag iväg till studenternas hus, sminkades och gjordes i ordning inför kvällens föreställning. Efter första scenen så viskar Sabina till mig
"Glenn Hysén sitter i publiken"
Shit och tjena tänkte jag. Men jo, jag hittade honom, han satt där och skrattade. I pausen fick vi alla äran att träffa honom och det blev en gruppbild... som Irene missade eftersom hon då var ute och "andades frisk luft"


Pams bild på en fin ensamble + den riktiga Glenn Hysén.

Sen körde vi andra akten med glädjen och vetskapen om att Glenn hade ÄLSKAT första akten och skrattat så han grät. Och när föreställningen är över så kommer han förbi backstage och säger att han hoppas att han träffar oss alla nere i kårkällaren där det var Pub för kvällen.
Så jovisst vi går ner och snackar med Glenn Hysén. Dricker öl med Glenn Hysén. Blir bjuden på öl av Glenn Hysén. Får höra historier om hur det verkligen gick till i Hamburg och ja, har allmänt trevlig. Riktigt go gubbe liksom. Han önskade att alla de andra också skulle få se det här spexet!
Jag va värsta StarStruck under kvällen och hängde över Hysén mest hela tiden. Lite pinsamt kanske, och jag kan inte bara skylla på ölen (även om den hjälpte mig mycket). Innan han lämnade stället runt halv 1 så hann han ge mig en puss på kinden. Något som jag smått berusat berättade för alla... om och om igen... Och ja... fortfarande eftersom jag precis gjorde det igen. Galet nice man måste jag säg!


Drog sedan hem till Irene där det blev enkel efterfest. Nöjde mig dock med Cola. Sen gick jag och sov på hennes soffa den natten. Vaknade tidigt och drog sedan in till stan för att hämta upp Joelle som kom på besök till Göteborg. Vi lagade mat och så sen var det dags för sista föreställningen med spexet.
Det började skakigt och första akten blev lite halvbra. Men vi tog oss samman och gjorde en bra avslutning. Joelle var jättenöjd!! :)
Sittning på kvällen med kinky tema. Min första tanke var att skita i temat och gå i uniform... men nä... jag behöll halva Besitz på (kjolen och förklädet) och svart linne upp till och så gjorde jag hål i strumpbyxorna... och pltsligt var jag sexy städerska... Tada!
Fick för övrigt min medalj för sålda biljetter. Hade sålt näst mest. kom upp i 35 stycken! Nöjd!!

Idag tog jag och joelle det otroligt lugnt. Vi sov länge, åt frukost länge, tittade på film och lagade tacos. Och nu har hon åkt hem igen. Så himla kul att haft henne här. MEN VARFÖR TAR JAG INGA BILDER PÅ SÅNT?
Inte en bild på joelle har jag tagit. Skärpning Sofia. Skärpning

Nu blev det här ett aslångt inlägg.
men so what
StarStruck Sofia säger
"Jag har blivit pussad på kinden av Glenn Hysén!!!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0