Pojken i randig pyjamas

Läste boken i höstas och fick kämpa hårt för att inte sitta och storgråta på bussen. Kände för att gråta ikväll, så då tänkte jag att den filmen kunde jag minsann se ikväll
Och det var ett bra beslut. Filmen är mycket bra och det är helt fantastiska skådespelare med! Är väl lite kär i David Thewlis (som kanske e mest känd som Remus Lupin i Harry Potter). Och även om han i denna film spelar en ganska elak ss-officer så finner jag ändå någon slags medkänsla för honom. Märkligt.
Och i övrigt är det kanske det jag skulle kunna kritisera filmen för. Det är engelska skådespelare som spelar tyskar - Tack och lov så har de inte nån fånig tysk brytning, utan kör stenhårt på stilig brittiska. Men ändå. Det tappar stora dela av sin trovärdighet när Bruno från Berlin spelas av en aldeles strålande ung Brittisk pojke.
Nej, någon kritik mot skådespelet har jag verkligen inte.
Filmen håller hög klass och jag rekomenderar folk att se den.
"nej, ännu en andra världskriget film" kanske ni tänker, fast den har en ny vinkel på det hela och en spännande sådan. Den är bra. Jag bara säger det. Den är bra!
Se den! Tveka inte. Se den!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0