Ett ovanligt politiskt inlägg

Okej, såhär
Jag har på något sätt sagt till mig själv att försöka undvika att snacka politik i den här bloggen. För det blir alltid så fel när man nämner politik. Men idag måste jag.
Jag måste nämna hela grejen kring den höjda pensionsåldern till 75.
Såhär...
han tvingar INGEN att jobba till 75, men han menar att om man vill så ska man få fortsätta jobba. Vad är felet med det? VAD? Om man vill jobba vidare så ska man väl få det. Och man ska få fortsatt möjlighet att njuta av sitt arbetsliv. Han säger att han är medveten om att det finns betungande arbeten som inte kommer orka jobba så länge, de ska inte heller behöva det.
Jag ser inte problemet i det här.
Kanske för att jag inte jobbar just nu och bara är 22 år gammal. Men jag kan bli bitter på folk som inte vill inse att det faktiskt finns folk som vill jobba och som mår dåligt av pensionen. De ska väl ändå få fortsätta med sitt. För det mesta fortsätter de att jobba ändå, fast lite ideelt eller liknande.
Bjud inte in mig till manifestationer mot det här.
För jag tycker det är rätt. Jag tycker det, och jag står för det.

Titta, man kan vara kulturmänniska och ändå hålla med högern.

Så, det var mitt politiska utspel...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0