Det där med att vara duktig

kan vi inte bara komma överens om att vi slutar lägga press på varandra.
Att vi slutar säga "men du som e så duktig komme fixa detta...
Då måste man ju fixa det, annars är man inte duktig, eller är inte jag jag då? 
Fixar man inte det då, då har man ju misslyckats, för alla förväntar ju sig att man ska klara det, för man e ju så duktig. 
Men samtidigt så ska man bara göra sitt bästa, det är inte hela världen och det är ju bara att försöka igen. Men sägs de fraserna bara för att man måste, man förväntar ju sig ändå att man ska klara det, för man är duktig.
Jag hatar att vara "den duktige". För man lider av det. Ständig press. Kan man inte bara alltid ha varit den där som inte alltid klarar det. Så slipper folk runtomkring förvänta sig att man ska klara det.
Förvänta er ingenting...
Snälla
Just nu är jag allt annat än "duktig"
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0