less på skitsnack

Jag vet nu vad det är.
Vad det är som gör att jag har så otroligt svårt för politik och politiker.
För att det är som att komma tillbaka till mellanstadiet.
Det käns som om det mest handlar om smutskastning av de andra.
Högern gör narr av vänstern och vänstern gör narr av högern.
Vad står ni för?
Yttrandefrihet?
Det borde ni kanske visa lite mer. För en människa som inte riktigt vet vart hon står - som jag - vågar inte säga någonting. För passar jag mig inte så blir jag påhoppad från båda hållen. hånskrattad, ifrågasatt och driven med.
Jag är så vansinnigt less på att man tror sig vinna röster genom att tala om hur dåliga de andra är. Vad jag vill se är politiker som talar om vad som är bra med just dem.
Funderar på att be mina vänner sluta de också. Inte sluta med politiken. Men sluta göra narr av "den andra sidan". För som jag sa, Det spelar ingen roll vilket block man tillhör - det är samma på båda hållen.
Kan ni inget annat än snacka skit, så säg ingenting alls.
Men inte ska jag behöva vara rädd för att säga vad jag tror och tänker.
Visst har väl jag också yttrandefrihet.
eller?
ska jag behöva gömma mina åsikter för att på så vis gradera mig om att jag i alla fall slipper bli påhoppad
 
vet inte. Bara en tanke jag fick såhär på kvällskvisten.
 
För övrigt så va jag på stranden för första gången i år. det dröjde bara in till 20 augusti... Men ack så värt! :)
 
 
(Och även bara 5 dagar kvar! 5 dagar! Sen får jag krama honom igen!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0