Låt vara!

Efter en dag av absolut inget innehåll - dagens mest spännande händelse var ett besök på Ica Maxi - så börjar jag tänka.
Tänka på livet, på framtiden, på upplevelser och på mäniskor runt omkring oss. Och på åsikter och tankar omkring oss. Och ibland - IBLAND så blir jag ganska less på det nymoderna genus tänkandet.
 
Ja, jag tycker att det är helt rätt att lika arbete ska ge lika lön - allt annat är befängt och en del av det är helt rätt, människor ska behandlas rättvist. Men jag blir inte arg om jag läser en skämttext om kvinnors likheter med båtar. Skämt om att min plats är i köket gör mig inte vansinnig (kanske för att det är ett påstående som verkligen inte stämmer i min släkt) Och framförallt. jag är en hon. Börjar någon på fullaste allvar kalla mig för hen så åker den på stryk. Det om någonting är att kränka mig. Jag är en kvinna, en tjej, en HON och jag är stolt över det.
Och vad är det egentligen för fel med att vara lite konservativ. Om jag tycker att det är fint att männen får ta hand om kvinnan...
ähh, jag vet inte. egentligen så är det dumt av mig att uttrycka sånt här. och tänker därför inte gå djupare in på det. Men ibland så tror jag verkligen att det har gått för långt. Låt människor få vara människor.
Låt killar få vara killar
Låt tjejer få vara tjejer
Låt killar få vara tjejer
Låt tjejer få vara killar
Låt människor få vara människor.
 
Låt mig få vara mig och snälla, försök inte få mig att bli någon annan och tycka något annat. 
Låt mig vara en tjej som är galet kär i min pojkvän
Låt mig vara lite hemmakär och tycka om fredagsmys med föräldrarna
Låt mig vara pryd och lite emot sexualiseringen av samhället
Låt mig vara Sofia.
 
Flumm nivån är hög ikväll, och så, men ändå.
låt mig vara flummig! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0