Gårdagen

igår gick jag upp tidigt. 06.50 ringde klockan. Jag gick upp, gick till tvättstugan, slängde in tvätten och gick sedan och la mig igen... inte kul att tvätta så tidigt vill jag säga.

Skolan inleddes sedan med en minnesstund för en kursare som beslutat att livet inte var värt att leva. En väldigt fin minnsesstund som berörde.
sen var det uppsatshandledning där jg fick lite mer tips på ställen jag kan leta källor på. Även om nog fokus först och främts nu handlar om att bli klar med hemtentan innan jag börjar med uppsatsen.
Hamnade sedan i ett grupprum på biblioteket med Markus, Aron, Martin och Maria. Där vi tog upp ett helt rum utan att egentligen göra något vettigt alls... men skoj hade vi. Även denna dag bestämde vi oss för en eftermiddagsöl, och återigen hamnade vi på cheers vid samma bord som i måndags. samtalen spårade ur och jag var nästan lite lättad när jag var tvungen att lämna för att möta Ylva utanför stadsteatern för att se Bibeln

Var lite nyfiken på hur man skulle göra en uppsättning av bibeln. Och man kan väl framförallt säga att de hade gjort det grymt snyggt rend sceniskt. Så OTROLIGT snyggt ljus (Även Ylva sa detta, så det är inte bara jag ljusnörden som tycker det) och de hade spännande tankar på texter som man inte funderat på. Jesus var en kvinna... om detta är för att passa in i den hetska genus-debatten vet jag inte. Det störde inte att Jesus var en kvinna, man köpte det ganska snabbt. men jag funderar fortfarande lite på varför? men men.

rent dramaturgiskt tyckte jag personligen att de hade missat lite på sista akten. Då slängde man in två maffiga stillastående pratscener. Jobs prat med de två vännerna och ängelns förklaring till Jona om uppståndelsen. (de slängde in Jesus gestaltat av Jona - det var lite smart tyckte jag) men jag tyckte om föreställningen. den var bra. Bäst i hela föreställningen var ändå i andra aktfinalen när de byggde upp sista måltiden som en tavla av sig själva. De kom in i vita skrudar med vit mask över huvudet, scenen släktes och sen tändes ljuset så att tavlan uppenbarades på dem som de ser ut på tavlan, äh svårt att förklara, men SJUKT snyggt!!

Nu ska jag packa inför några dagar i stugan. Kommer tillbaka till en värld av intrenett på fredag eller lördag. ses då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0