Back in Göteborg!

Bussresan till Göteborg idag var superb! Swebus hade överbokat bussen, så en extrabuss fick sättas in, och den stod redan inne på stationen när jag kom dit - och blev inte ens halvfull. Så medans de stackarna som åkte från malmö fick trängas i en maxfull buss, satt vi glada Helsingborgare på världens mest svenska bussresarsätt och hade gott om plats och lugn och ro! Så nöjd!

Sen hade vi teatermöte idag. Kändes bra. haft lite halvjobbig känsla över det hela, men nu börjar det lugna sig och jag tror att jag kan komma och känna lika mycket glädje över detta projektet som jag kände för Glenn. Så länge det inte blir så nattsvart som temat kändes idag. Men det påpekade också att jag verkligen inte ville ha. Det kändes för "teater - kultur - text" mörkt. Som om det enda man kan göra när man arbetar kreativt är att fokusera på mörker och negativitet. Var noga med att om vi skulle ha det ämnet vi valt så MÅSTE det gå att skratta också. Annars blir det för tungt.



Och varför åker jag alltid spårvagn med fyllon. Det är alltid nått fyllo som hoppar på vagnen och som måste prata högt med sig själv eller med andra. förstår det inte. Kan väl få slippa nån gång. snälla...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0