Tenta-plugg

Förslag på tentafrågor:

* Diskutera huvuddragen i Kinas utveckling från ca 300f.kr. Uppmärksamma särdragen i de politiska ekonomiska och religösa förhållandena.

* Klargör folkvanringarnas orsaker samt vilka politiska  och kulturella konsekvenser de fick för europa

* Redogör för det islamska väldets uppkomst och expansion, fram till och med abbasiderna. Diskutera såväl inre förhållanden som yttre kontakter och beakta faktorer som orsaker, förlopp och verkan

* Diskutera förhållandet mellan kyrkan och den värdsliga makten i västeuropa under medeltiden. Uppmärksamma särskillt frågan om äktenskapet.

Detta är några av de frågor som KAN komma på tentan. Essä frågor.. 2-4 sidor svar per fråga. finns 6 frågor till i liknande karaktär. Galenskap. Men Jag, Christoffer och Elli pluggade en sväng efter en promenad i Biskopsgårdens mysiga skogar. Promenaden behövdes för att vakna till liv. Sen pluggade vi islam och kyrkan. Galet.
Och nu, nu är jag bara trött i huvudet. Inget mer pluggande ikväll minsan. Imorgon ska jag köra för fullt minsan! Tenta tenta. Det skrämmer mig något.

Kommentarer
Postat av: Nina Joelsson

Haha! Här försökte jag googla fram ett enkelt svar på första frågan bland de tio vi fått och så ramlar jag in på en fellow klasskamrat. Hej, hej antar jag. :] Hoppas det går bra för ditt pluggande, för jag vet Inte vad jag håller på med. :D

2011-10-01 @ 03:17:54
URL: http://frokenn.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0