Spindeläventyr

Igårkväll såg jag en sjukt äklig spindel springa längs med väggen. Gåshuden ställde sig rakt upp och jag frös till. Hela mitt inre skrek att springa därifrån. Men mitt vettiga jag sa att detta är problem man måste handskas med när man flyttat hemifrån. Men innan jag hinner agera så mycket så springer den in under sängen.
SKIT
hur ska jag kunna sova nu. Går och har ångest över hur kvällen artade sig och undrade om jag skulle få någon sömn över huvudtagen denna natt. Sen, i andra änden av rummet sitter en likadan spindel vid väggen. Är det samma? Jag har ingen aning. Men den här bestämmer jag mig för att döda. Så med en stekspade mosar jag det äkliga djuret. Fortfarande lite nervös över att det inte var samma som kröp in under sängen.
MEN
Jag intalade mig att det var samma för att få sova något denna natt.
Och ännu har ingen spindel synts till, och jag hoppas det fortsätter vara så.

Idag har jag pluggat hela dagen. Skrivit rent anteckningar, läst kompendium och blädrat i "A History of World Societies" (Längtar tills mitt egna exemplar kommer)
Imorgon är det ännu en tidig morgon, klockan ringer 06.05. bussen går 07.04. Skolan börjar 08.00... Jaja. Så är det att plugga!
Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0