Kaos i city!

Tidig morgon. föreläsning 8.00 idag.
Dagens Tema. Från Apa till Farao.
Om Homo Habilis, Homo Erectus och Homo Sapiens Sapiens.
Spännande lektion. Och enligt vår föreläsare har vi idag på en lektion gått igenom 99.5 % av Människans tid på jorden. På en föreläsning. Gott, då är det bara 0,5% kvar :) Dock händer det ganska mycket under denna tiden. Så det är en del kvar
Nu är jag dock på litteraturjakt. Vi har en hel del att läsa. och det skulle vara skönt att börja göra det redan nu. Nåväl, Fick sedan en kort liten rundtur i Göteborg med en annan tjej från Historian. Trevligt att snacka lite med de också.
Sen träffade jag Emma och Anna. Tog och hoppade på en båt som tog oss till Eriksberg, där vi stannade och fikade. Fantastiskt trevlig eftermiddag!





Emma gillade inte de kalla vindarna och använde min jacka som... Tält??
Sjut trevligt hade vi i alla fall! Tack brudar! ni är fantastiska! :)

Sen nu när jag skulle ta mig hem blev det KAOS.
Strömmen gick vid centralstationen för spårvagnarna. Så vi kom ingenstanns. De uppmanade oss som ville till Bergsjön att ta bussen istället. Men nu va det många som ville med bussen. Den första som kom fick jag bokstavligt talat inte plats på. Knöka full. Den andra som kom trängde jag mig in på och hittade en relativt bra ståplats. Sen var det liksom kaos hela vägen hem. Vid Bellevue fastnade en kvinnas fot i dörren, och chauffören som inte fattade vad som hände fortsatte att köra. Vilda protester från hela bussen innan han fattade att han borde stanna. Galenskap.
Nåväl nu är jag hemma för en chill-kväll.
Imorgon är jag ledig. vad gör man då? Letar upp litteratur? Antagligen. Men inga bokhandlar har ju något. Måste lösa detta på något sätt!
finns visserligen en studentbokhandel. åker nog dit imorgon och innhandlar nån ny bok... gör ont i plånboken. Men kan vara värt. kan ju alltid sälja nästa år. får se.
Och känner ni någon som har "A History of world sociyties" Så får ni jättegärna höra av er. Vill ha nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0