Jag är student

Nu har jag tagit tag i det där med kurslitteratur och beställt böcker på adlibris. Måste liksom börja plugga. några av dem kommer redan i veckan. och det e bra! påbörjat läsa kompendierna och skriver rent mina anteckningar från föreläsningarna. måste börja plugga på riktigt nu. Imorgon ska jag och två tjejer från kursen sätta oss i universitetsbiblioteket och plugga. Jannike har alla böckerna, så Elli och jag får låna lite och läsa i, tror det kan vara riktigt bra.
Ska dessutom ta mig en fika med den aldeles underbara Anna. Fint är vad det kommer bli!
Nä men helt seriöst så börjar jag nu känna mig som en riktig student. Det börjar kännas riktigt bra och jag e nöjd! Får liksom en stolthetskänsla. som om jag e stolt över mig själv, och det är jag väl antagligen, dock aningen förvånad över att det är just den känslan som dyker upp. Men jag gillar det. Visst får man lov att vara stolt över sig själv. Det tycker jag i alla fall!
Och Göteborg käns inte fullt så stort längre, även om jag ännu bara hittar i typ 10% av staden så är det ändå bättre än ingenting. Eller hur!
(Visste ni att Göteborg från början var en holländsk stad där det bara bodde holländare som pratade holländska. De behövdes för sin kunskap om stadsbyggande, och framförallt byggande på sankmark. Kan intyga att det snackas mycket mer än holländska i staden nuförtiden)
liten historielektion för er alla (som ni kanske redan visste - om ni såg Sveriges Historia på Tv4 ikväll...
nåväl!
Nu tackar jag för mig!
och önskar er en god natt!

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Plugga på bara! Så också programmet så klart.Du skulle testa att gå på Bokmässan iår när du ändå är däruppet. 23-25 september på Svenska Mässan.

2011-09-06 @ 23:10:05
Postat av: Anonym

Plugga på bara! Så också programmet så klart.Du skulle testa att gå på Bokmässan iår när du ändå är däruppet. 23-25 september på Svenska Mässan.

2011-09-06 @ 23:11:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0