Dagsbeskrivning

håhåjaja
Vilket dygn det har varit.
Drog på fotboll igår för att se Häcken-HIF på Rambergsvallen på Hisingen. En ytterst spännande match där HIF lika gärna kunde ha förlorat. Men, turen är på vår sida och vid fick med oss ett poäng efter 1-1. Efter matchen blev jag bjuden hem till Simon, Ludvig, Oscar och Martins lägenhet på Scones och Te. Trevligt. Men förvarnade dem att jag skulle bli tvungen att övernatta, annars skulle det vara svårt att komma hem.
Så vi dricker te, äter nybakta scones. Annie trillar in och vi har allmänt trevligt. Kollar på film. Sen ska vi sova. Försöker ta reda på hur bäddsoffan funkar. Efter lite bråk med den gör Oscar något som bara fixar allt. Vet fortfarande inte riktigt vad han gjorde. Men tacksam att ha gjorde det. För jag fick en sovplats.
vaknar efter halvbra sömn i en mindre skön bäddsoffa. Bjöds på frukost.
Drog sedan in till stan för att införskaffa mig ett par nya skor som mina fötter har längtat efter. Åkte in tillsammans med Martin som skulle in för sista nollningsdagen. Fick besök på spårvagnen av en något för pratglad fyllegubbe som nog bara sökte social kontakt. Han var inte otrevligt någonstanns. Mest lite sorgligt komisk. Och jag lever med tankarna om att jag gärna köper fakum, men bara om försäljaren är nykter. Så var inte fallet här. Onykter=ingen försäljning.
nåväl, efter att skorna införskaffats, (av modell som mina fötter nog ändå inte kommer tycka om) åkte jag till Anna, dik kom även Karro och Ylva. Sen körde vi till IKEA. Jag hängde mest med för att ha något att göra och för att det e ganska kul att strosa runt där. De andra hade värsta listan.
Jag handlade för 126 kr. Ylva 1600, Karro 1700. Förstår att jag inte handlade så mycket kanske. Men det blev några timmar i affären. Åkte vid 3, hemma vid 7.
På hemvägen när vi skulle lämna av alla grejer så försökte vi hitta hem till Karro. men på något sätt kom vi liksom aldrig dit.
Karro säger
"Jag ser mitt hus, men vet inte hur man kommer dit"
Vi såg verkligen huset, men lyckades ändå köra bort från det. Märkligt. men tillsist gick det.
Sen blev det te och mackor hemma hos Anna innan jag bestämde mig för att åka hem.
jaa.. och nu somnar jag nästan sittandes här
Så frågan är vad jag gör här.
God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0