VI E MÄSTARE!!!

VI e  mästare, vi e mästare
Gör som vi vill, tar en titel till
Vi e mästare!!!

Från Åhus till Skanör, och upp till Helsingör
Det här e HIF-land, Det här e HIF-land!

När jag var ung, och sakna vett
jag fråga vem e nummer ett
min far han sa att alla vet
Vi följer skånes stolthet
Vi e HIF, Vi e HIF, VI e HIF vi e HIF

Upp på planen 11 man
Som ska göra drömmen sann
Så när Rio-kalle tittar ner
e det mästarna som han ser!


Behöver jag ens säga att kvällen har varit magist, fantastisk och helt himla underbar! Stämmningen på Olympia när HIF vandrar in till "På gator röda och blå". Den otroligt spännande matchen där HIF spelade så sjukt mycket bättre än AIK. Bara otur som gjorde att det bara blev 1-1. Gå ner på planen och Hylla hjältarna när de höjde bucklan! sen festen på stortorget med 10 000 Helsingborgare samlade för att verkligen hylla de nya Svenska mästarna. Sång, musik, fest och glädje!
Rösten är försvunnen igen.
Denna gången av en klar anledning. och lätt värt det.
Vilken kväll!

Kom så målar vi stan, röd och blå
hoppa upp på min cykel som när vi va små
det e kärlek ikväll syster och bror
det är bultande hjärtan och slitna skor
och när strålkastaren slocknat ska vi gå, gå, gå
På gator röda och blå!!!

glöm aldrig bort var du kommer ifrån
glöm aldrig bort all glädje och all sorg, sorg, sorg
Glöm aldrig rött och blått
och HELSINGBORG!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0