västtrafik

Det här med västtrafik altså...
Det är en spännande upplevelse. Framförallt när det står att bussen ska gå 20.54 eller 21.24 och den dyker upp 21.12.
Är den då otroligt sen?
Eller otroligt tidig?
Mycket spännande upplevelse. Man vet liksom aldrig om bussarna här går som de ska. om de va konstant försenade vore det väl en sak... men det händer lika ofta att bussen är 5 minuter tidig. Aldrig kan man vara säker på när bussen går egentligen.
Med andra ord, bättre eller sämre än skånetrafiken... jag vet inte. lika illa båda två kanske?
fast skånetrafiken är mest sen... den blandar inte så mycket.
Sen har spårvagnarna här en förmåga att vara med om olykor. I alla fall sedan jag flyttade hit. Idag stängdes spårvagnarna av vid chalmers, för något hade hänt. Eller så bygger de om spåren och så blir allt konstigt.
göteborgs kollektivtrafik är en ganska spännande upplevelse ibland måste jag säga.
Mest det jag ville säga idag.
För det blev konstigt när jag skulle åka hem från repet, men hem kom jag till sist i alla fall... behövde "bara" vänta i 40 minuter idag istället för 30... men det e ok... för denna gången.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0