tillbaka till verkligheten

Ett besök i Göteborgs stadsmuseums arkiv där jag fick hålla i ett äkta mynt från 1540-talet... Såå himla coolt. Nördvarnings lampan började blinka men jag var nöjd. Fatta att jag höll i ett mynt från  1540-talet. Fatta hur himla gammalt det är. Så hysteriskt coolt!!!   .... Så, nu har jag lugnat ner mig.

En föreläsning om Spanien och nya världen. Hängde bra med första 45 minutrarna. den andra halvan av föreläsningen hängde jag inte lika mycket med på. Det var något om silver, och silverinlation, och det spanska rikets nedgång... tror jag.

En repetitionsdag med spexet där vi värmde upp med en improövning med tekniken "sitta,ligga,stå" (en måste ligga en måste sitta och en måste stå, så det gäller att vara uppmärksam på vad de andra gör) Där spårade Sabina, Björn och Irene totalt och vi skrattade så otroligt mycket. Käre värld. Sen hann vi dessutom att öva lite scener lite mer seriöst idag. Och vi sjöng på Filosofspexets paradsång!

Kvällen avslutades på Cheers Pub med delar av ensemblen och Björn. Där blev det karriärs historier och armbrytning, skratt och lite öl! Fantastisk fin kväll!

Och nu är jag hemma och ska sova!
Så det så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0