fint umgänge!

Ikväll fick jag den stora äran att umgås med den fina Clara!
Så himla mysigt och frågan om varför detta inte gjorts tidigare kom upp i mitt huvud. Hon e ju så bra! Så lätt att prata med! Så himla trevligt.
Altså förstår ni vilka fantastiskt trevliga människor det bor i den här stan! Och som jag får lov att umgås med. Det går knappt att förstå liksom!
Och att få blanda plugg med fina människor! Så bra
Plugg på dagen, umgänge på kvällen. Den perfekta kombon liksom. Imorgon är det likadant. plugg på dagen, umgänge på kvällen! Bra koncept...


Och med tanke på plugg
Förstår ni hur vidrig slavhandeln var på 1700-talet
Man tryckte in afrikanska slavar i lastutrymmet och packade dem som serdiner.
Bara för att vi i europa höll på att utveckla vårt sockerberoende från sockerrören som fanns i västindien och Karibien. Vidrigt är det. Vidrigt! Och varför ju afrikaner... jo, för att deras hudfärg inte klacifiserade dem som människor. Människor kunde inte vara slavar. Men Negrar kunde...
Det är så hemskt att människor tänkte såhär. Och att det fick finnas kvar så länge i människans medvetenhet..

och urbefolkningen i amerika tog vi också död på genom att smitta dem med infuelsa och mässling.
jag undrar vilka konsekvenser som egentligen varit gynnsamma för världen av europas beteende...

nåväl. nattliga tankar
Imorgon måste jag handla mat... vad ska jag annars leva av?

Kommentarer
Postat av: Robodan

Och även Sverige bedrev lite, lite slavhandel. Fin blogg du har!

2011-10-29 @ 08:49:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0