lite tankar och sånt...

"Herren är min herde, jag förstår ingenting"

Något som prästen i Buråskyrkan sa idag. Jag har verkligen ingen aning om i vilket sammanhang han sa det. För jag och Anna skrattade mest under hela tiden. Han var så rolig att lyssna på. Jaja
Men tyckte på något sätt ändå att det var en bra citat.
Herren är min herde, så det gör ingenting att jag inte förstår någonting. för han kommer ändå leda mig rätt tillslut, även om jag inte alltid fattar det när han gör det, men det är ju en annan historia.
Många gånger skulle jag säga att frustrationen över att inte fatta är obeskirvilig. jag vill ju veta. Veta varför, veta hur, förstå saker, förstå Gud... det skulle vara min vanliga känsla
Men idag, just nu, av någon anledning så kan jag acceptera att jag inte förstår och vet. Och jag kan på något sätt vila i att Gud har kollen. han har ju i alla fall lovat att hålla koll på oss.
Just idag känner jag så
jag är mycket medveten om att känslan kommer försvinna. därför ska jag njuta av den till fullo.
och så kom jag bara att tänka på Johannes 11:26 sådär av någon aledning utan att veta vad det stod där...
"Och var och en som lever och tror på mig ska aldrig någonsin dö"
hmm..
blev lite spännande tankegångar såhär på kvällskvisten.

dagen har annars bestått av en obegriplig föreläsning, samtal om straff med Maria och Elli, shoppingrunda med förberedelser inför lördagens manöver sittning med Disney-tema tillsammans med Sabina, mat med Anna och sen då kyrkobesök som avslutades med besök hemma hos Ylva! Fint!!

Och nu skrämmer elementet slag på mig genom att börja låta märkligt.. bara för att jag höjde temperaturen en aning. nåväl...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0