Frottéshow minnen

Bestämde mig såhär på kvällningen/natten att jag ville se vår Frottéshow från 2010.

(För oförståeende är Frottéshowen en kabaret som spelades upp under teaterfestivalen på sundsgården som vi elever skrev helt själva. med andra ord, bara egna manus och as rolig) (dessutom bör tilläggas att vi skrev den och övade in den på typ två veckor)

Och den gör mig så glad. Minns att jag såg den senast för ungefär ett år sedan och den gjorde mig glad då, och den gör mig fortfarande glad. Vi var riktigt bra måste jag säga. Och galet bra manus också. Asså törnrosa och Hans&Greta är lätt dem bästa. Vet att Jonas skrev Hans&Greta, men vem skrev Törnrosa? Oavsett vad så är de så klockrena! Åhh, jag skrattar fortfarande.
Det fick mig att sakna Sundsgården lite. Tror att dessa känslorna kommer upp eftersom spexet nu är lite liknande, fast inte alls i samma utsträckning. Shit vad roligt det var att hålla på med teater på heltid. Det var liksom verkligen mitt liv, jag gjorde inget annat. Jag slutade till och med rida för att hinna med allt i skolan då. Sundegården året gav mig otroligt mycket.
Jag skulle vilja säga att jag växte otroligt som människa då. Och jag kan minnas kännslorne när man satt i Goliat (drama salen) och ingen orkade ta på sig ansvaret för Frottéshowen och jag går fram och kör på. Jag startade i alla fall upp arbetet och fick igång folk. Och jag tyckte inte ens det var jobbigt.
Teater ska inte vara jobbigt, det ska vara underhållande
Och man gör inte bort sig i teater, man spelar ut och lever sig in i roller. De gånger man gör bort sig, är när man inte spelar ut.
Det slog mig liksom. Därför kan jag idag skrika på folk av ilska, spela psykopat och skrämma slag på två meters tallen. För det blir mer äkta om man går in för det.
Och sen såg man alla människorna.

Rättvis/Brottstycken
Jonas, Joelle, Bea, Frida och Payman (som tyvärr inte var med i Frotté)
Sugen på kärlek/Slå mig gul och blå
Emanuel, Clara, Peppe, Oscar, Ingrid och Anna (som tyvärr inte heller var med i frotté)
Kaos i kosmos/Virrigt värre i vilda västern
Roy, Micke, Maria, Stina, Andrea, Viktor (gabbe och Simon)
Supertrion
Carro, David och Emma.

Vilket år. vilka människor, vilka minnen. Jag vet att jag kan säga mycket negativt om Sundsgården ibland. Men det var också ett av de bästa året i mitt liv. Jag fick stå på scen, och jag älskade det!
Fantastiskt. Jag är så vansinnigt glad över att få ha den erfarenheten i livet! Tack gode Gud för det!

Nu har jag nattspårat och ska sova. Imorgon hoppas jag på att vara frisk. Vad sägs som det!

hela kabare rättvis. Bea, jag, frida, Peyman, Joelle och Jonas

emiljensen dikten








Året gav mig en otrolig lycka!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0