Vemod

Världens städhysteri har lagt sig. rummen är bedömmda och godkända. Alla elever på Hjälmareds folkhögskola som bor på internatet andas ut och kan gå tillbaka till det normala och börja umgås. typ. Först ska det repas elevspex och riggas ljus. Oh, detta ljusrigg. Det är roligt. Det är så fruktansvärt roligt. Måste bara tejpa det safty så att inte nån söt liten elev går och snubblar på det hela nu. Och nu sitter jag här med håret fullt av flätor, varför kan man fråga sig... ja, ni får helt enkelt se imorgon. Kanske!
Kommer precis från en mysig afton i kåtan där vi tände en eld och satt och mös! Martin, Frida, Julia, Elin, Ludvig, Annie, Oscar, Simon och jag. Grymt mysigt.
Sen gick jag upp och blev sentimental och grät en skvätt... näst sista kvällen jag går upp för stallbaken.
Åh jag vill inte, jag vill inte jag vill inte!!!
Snälla någon stanna tiden och låt mig få njuta av den här stunden i livet bara lite längre. Låt det inte vara över.

dessutom sitter jag här och har ont i foten. Snubblade idag på äventyrsstigen (som förövrigt blev jättelyckad) och när vi skulle jaga Idoler och slänga vatten och mjöl på dem så trillar jag och stukar till foten lite... Onödigt. Framförallt när bibelklassen redan har så många skadade. Julia, Petter och Lina. Jaja. Det e bara att skutta på och hoppas det går över snart.
vad mer kan man begära liksom.

Nä nu.
Nu ska jag sova.
Imorgon är en lång dag som förhoppningsvis aldrig tar slut. Aldrig.

Måndag
Tisdag
Onsdag
Torsdag
Fredag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0