Du ser ut som en Böckling

En dag med fina möten, goda skratt och hemska besked.

Träffade det fantastiska Clara Jervelind idag som jag inte träffat på länge. Oh så kul det var att få prata med henne igen! Hon e bra den tjejen, riktigt bra!! Fikade på Ebbas och hade det almänt mys. Hon var bara i stan i nån timme. men den tiden tog vi vara på ordentligt! gott måste jag säga!

Dock kom hon med den hemska nyheten om Caroline i Tanzania som blivit påkörd av en bil och ligger på sjukhus, läget är kritiskt med under kontroll. Så nu ber jag er där ute. Släng iväg en bön eller två till Caroline! Det är tydligen tur att hon lever! Be för henne! Låt Gud göra underverk och göra henne bra igen! Och be för det ekonomiska, att det inte ska få bli ett problem nu när det är jobbigt som det är! Be för Carro helt enkelt! 

Sen har det mest tagits lugnt framför Tv'n med mor. Hittade Frida Alakorpis nystartade blogg med "fina" gruppbilder på bibelklassen. Mamma tyckte framförallt att jag såg speciell ut och sa att jag såg ut som en Böckling... jag visste inte hur detta skulle tolkas. Men Frida själv gav mig en fin förklaring på det hela
 "Du är en salt och varm och fint framställd människa Soffan"
För den beskrivningen säger jag ett varmt tack!



Detta är bilden som bjöd på många skratt här hemma. Böckling bilden helt enkelt.
Fantastiskt fin bibelklass jag gick i!

Den här dagen har gjort sitt och morgondagen kommer ta mig upp till Växjö där syster ska hälsas på och det ska jobbas lite. Hoppas på fint väder så jag inte behöver bli allt för blöt och kall utomhus. men man vet aldrig i detta avlånga land!

Men vet ni!
Jag tycker om er!
Så lev väl! Och be för Carro!

Kommentarer
Postat av: Frallan

Å varsågod Soffan :) Jag fnissar fortfarande åt din mors beskrivning. Den fisken hör man allt för sällan talas om! Hoppas du får det gött i Växsjö. Saknar dig, kärlek från Fridn

2011-05-31 @ 13:12:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0