VM!

Och så slog Sverige Polen i VM!
Men dagen började inte där!
Låtom oss sammanfatta en fantastisk dag!

Vaknade någorlunda utvilad för en gång skull denna veckan.
Ska börja ha retorik på komunikationen! Fantastiskt kul. Öva på att prata inför folk. Ska leda till en framtida predikan. Läskigt men roligt!
På ROT lästes RUT. (reflektion och tolkning)
Och vid lunchenn träffade jag honom. Den fantastiska. Den söta mannen som man bara ville krama om. Han satt där och åt lunch och jag fick sitta bredvid honom. Jag blev kär, ögonaböj. Basil Towers! (spelad av vår egna Elias Hultman - men det är inte så viktigt) Basil satt där och åt. Och Sofia blev kär. Så fint, man ack så obesvarad kärlek. Efter lunchen sen var det dags att se Basil - in action. Den andra drama gruppen hade uppspel och de var så galet bra! Mycket mycket imponerad! Och stolt. Fatta så duktiga människor det finns i världen. Och Elias höll nivån på Basil Fantastisk. Och jag måste slänga in ett WOW till Loke som spelade Emanuél. Han såg ju ut som han! Fint, mycket fint.

Efter Detta fina uppspel drog jag och Elina till Götet. och där hände nästa fantastiska sak.
Jag har hittat mitt hem i göteborg. Min lilla älskling, mitt liv. För på stationen låg världens coolaste skivbutik. Lätt i klass med folk&rock i Helsingborg (numera "we love music", men det klingar inte lika fint) De hade allt. Och de hade skivorna som man letar efter. Inte de där bäst säljande skivorna. Utan alla andra. åhh.. Hade man bara haft mer tid hade jag lätt stannat där längre. Köpte två skivor för 108 kr. Två skivor med U2. War och Pop! Äntligen! Velat ha skit länge!

Sen var det VM!!!
Handbolls VM! (detta var ju anledningen till att vi drog in till Götet) Och oj, vilken stämning det var. Jag skrek, skrattade, klappade, sjöng, hoppade, dansade och jublade när Sverige slog Polen med 24-21! En sjuuuukt bra match och lätt värt vart enda öre jag la denna kvällen. Nu gör halsen ont och jag är över speedad såhär lagom till läggdags! Men oj! Detta va så kul. Funderar på att dra till skåne och se fler matcher. Skulle vara så förbannat roligt!
TACK ELINA FÖR ATT JAG FICK FÖLJA MED!!!




Bilderna tagna med min mobil... kanske inte bäst.. Men ahh....

Nu är klockan aldeles för mycket och jag måste försöka sova lite!!!
Livet leker!!!
Sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0