:)

I rymden finns inga känslor.
Vilken film. varför har denna inte setts förut?
Handlar om Simon, med asbergers syndrom, som gör allt han förmår för att hans bror ska hitta ny tjej så att de kan återgå till ordningen med någon som diskar efter maten. Galet bra film.
Och jag måste säga att den inspirerar.
Det skulle vara så kul att arbeta med asberger/autism eller liknande syndrom. För jag vet för lite om det. Nyfiken. vill veta mer. vill försöka förstå, vill försöka hänga med i tankebanan.
För de är fantastiska människor.
De jag känner är helt galet bra. man måste bara lära sig förstå dem och acceptera dem. De är så bra!

Kvällen har varit bra. Hemafton med skattjakt (burträskbingo) där vi började terrorisera grannarna och frågade efter barn, präster (det blev löpkamp om jonathan som simon vann - så vi fick gå och fråga de andra på området), bobby cars, husdjur, spadar med mera. Fantastiskt roligt. Kom dock näst sist. men men. Vi var duktiga ändå.

Sen blev det Ligretto med rekordmånga deltagare. Elias, Zacke, Frida, Simon, Annie, Viktor, Elin och jag. Det var kaos, det var skratt och det var fuskförsök - framförallt från Frida. haha. Men det var fantastiskt roligt.
I övrigt måste jag säga att det är roligt att umgås med lite "nytt" folk. Så härligt att lära känna många och kunna umgås på många håll och kanter. Jag trivs med så många människor nu. Oavsett om det är bibel, Idol, Polis, Hc eller allmän. Man kan umgås och trivas och njuta. Tänker inte göra om tabben från sundsgården att inte lära känna andra elever. Låt oss beblanda oss! vilket vi gör och det är fantastiskt!

Det finns inga bilder.
inga nya för iår... vilket är synd. Men jag hoppas de kommer snart. ska bli bättre på att ta med mig kameran. För måste ju fortsätta att minnas året. Inte bara Höstterminen, utan även vårterminen.
Så bilder kommer så småningom.

Nu ska jag sova!
Sova djupt och drömma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0