kom, låt oss spola tillbaka lite

Då var det 2011 (inte 2012 som vissa uppsala bor tycks tro)
Ett nytt år som ska innehåla nya saker. Vad? Ingen som vet.
Men vad innehöll 2010 då?

Låt oss backa bandet.

(Varning.... lååångt inlägg, och kanske mindre intressant, om man inte tycker att mitt liv är sjukt spännande)

Jo, Sofias sista termin på Sundsgården startade. Och hade premiär med en helt ny föreställning som hette Brottstycken. Arbetet med denna pjäs var jobbig, men rolig, nästan roligare att jobba med denna pjäs än att faktiskt spela upp den. (som tur vad hade vi ändå flest spelningar med Rättvis)

Vecka 8 bestämde sig 6 ungdomar från klassen att det skulle vara sjukt kul att åka skidor i Lappland. Så hipp som happ, lånades skolbussen "pimpen" (saknaden är stor) Och den långa resan till Hemavan började. Och för er som inte känner till denna resa kan jag säga att den inte var problemfri. Med ispropppar, strömavbrott, bilstrul och andra spännande saker. Men jag säger ändå ett stort tack till Clara, Joelle, Jonas, Emanuel och Roy för att ni var med på denna fantastiska resa!

Vi hade en fantastisk teatefestival där vår livs bästa Rättvis spelades upp, och där Frottéshowen var SUCCÉ!!! fällde en tår för allas sista föreställningar.

Sen for klassen på klassresa till Öland. Några riktigt nice dagar med sol, bad (både dag och natt), slott och boda borg. Och kort efter denna fina resa var det dags att säga hejdå. Hejdå teaterklassen 09/10. Ni är saknade och jag hoppas att vi kan fortsätta att umgås (och det gör vi minsan också) Det var med otroligt många tårar som det sas hejdå där i Juni. Som sista klass kvar på skolan vinkade jag av er en efter er. Jag grät, aldrig mer en klass. Men som någon klok människa sa, detta är inte slutet, det är bara början (och inte alls klychigt eller så, men ack så sannt)

Sommaren 2010 inleddes med det sedvanliga Konfirmationslägret på Sörgården. Som vanligt lika roligt, soligt och härligt. Tänk att få inleda sommaren med att leka, klä ut sig, leka teater och dessutom (och nästan roligast av allt) Få snacka om Jesus och berätta om honom för 14 åringar. Att se förändringen på dessa ungdommar som dag 1 är stentuffa och som vägrar sjunga med och göra rörelser och som inte släpper in någon på livet. dag 10 är de mjuka och glada, sjunger, dansar leker och lever. Inga hämningar. SÅ FANTASTISKT!

Efter detta fors det tillbaka till Sundsgården för att leka lite med europa. ungdomar från Sverige, Tyskland, Italien och Serbien skulle under en vecka, leva och ha lite teaterundervisningar tillsammans. En vecka som spred vänskap ut i Europa med många Italienska vänner (och kanske mer än så... ;) - NEJ, skoja bara, ska bara berätta det för dem också) Men Ivan, Giuseppe, Francessco 1&2, Danielle, Laura och Angela. I miss you so much. Come back too sweden soon. Please! And Laura. I will come and visit you, and hey, I'll bring my whole class if that's okey!

Nja. Sen fick det besökas lite vänner runt om i vårt avlånga land (hade ju inge sommarjobb ändå) Så åkte till Kalmar och till Clara i några dagar, for därifrån till Stockholm och till Johanna (där jag fick Jossan som bonus) sen drog jag till Västerås och till Jonas för några sköna dagar. En härlig vecka! och tackar er för detta!

Sen laddades det inför höstens stora grej. Flytten till nya skolan Hjälmared. Flytta hemifrån för första gången. Börja på en ny skola med nya människor. Bo med folk jag inte känner. vad gav jag mig egentligen in på?
Men voila! Det blev Kalasbra! Fatta vilka människor som bestämt sig för att göra samma sak som jag. Bibelklassen var och är kanon! Hjälmareds folket var och är kanon.

Vad har hänt på hjälmared då? Det har utflyktas till Dyrön där bibelklassen hade två mysiga dagar. Det har varit många, långa och djupa samtal i sängar (fantastisk plats att prata på) Det har varit äventyr i Göteborg där Ylva tävlat i Poetry Slam. Det har Cabaréat sig och man har varit utklädd till man lite för många gånger på en termin. Dessutom var man den skylldige i polisklassens mordcase. Så haha. Det var Jasmin som gjorde det!!! det var grymt kul att leka lite psykopat ibland också!

Men hur avslutades 2010? Jo, Den 30/12 tog Sofia äntligen sitt efterlängtade körkort. Inget mer pluggande, inga mer körlektioner. HON ÄR KLAR! Desstom samma dag var det bestämt att hon skulle åka upp till norrbotten för att fira nyår i Piteå (och mer om det i nästa inlägg)

Sååå.. En sammanfattning.
År 2010 var ett väldigt bra år (glömmde lägga till att jag för första gången tog tag i livet iår dessutom, tack vare norrläningar och slag med kuddar)
nu hoppas jag att 2011 kan ge mig ungefär samma känsla när året är slut. Att det inte är så mycket som jag skulle gjort annorlunda. Att jag är nöjd och att 2011 blir ett fantastiskt år! Det har börjar bra i alla fall...

Nu har jag tjatat länge nog och ber om ursäkt för detta ofantligt långa inlägg.
Men men!
Lev väl! Gud är mer er!
So long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0