Ingen OS-medalj

Körkortet finns nu i handen...
Det ska vara speciellt, och det va kanske lite speciellt i ca 10 min. sen var det mest accepterat.
Den aldeles egna bilturen har skett...
Den ska också vara speciell, Men jag körde ner i stan själv, parkerade träffade peppe, fikade och körde hem igen. Kände att det var lite speciellt i ca 10 min. Sen va det accepterat.
Imorgon ska man på släktkalas när fina knas kusinen fyller 22 år. Då kommer folk fråga: hur käns det, skönt att det är över, vad fick du göra på uppkörningen, va det svårt... o.s.v.
Nu ska ni få veta hur jag känner...
Jag har klarat av det. Så. Fine. Vad är egentligen det speciella med körkort. Hade jag tyckt att det var så speciellt så hade jag väl ändå sett till att fixa det lite tidigare. Visst jag får köra bil och jag har friheter som jag inte hade innan... So? Jag hade visst friheter innan. Men nu är det bara inblandat en stor maskin på 4 hjul..

Nä. jag är inte bitter över mitt körkort. Jag är faktiskt riktigt glad och stolt över att ha fixat det och berättar gärna för folk att jag har det. MEN. Tjata inte ut det, gör det inte större än vad det är. Det är ett körkort. Världen blir inte bättre för att man har körkort. Jag har körkort - och gratta mig gärna - men gör det inte till en OS-medalj, för det är det inte.

So So!
Nu ska sängen besökas!
Imorgon blir det hästar, kalas, prat och packning.
På Söndag bär det av mot hjälmared igen!
Ses på söndag mina vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0