"Det finns en liten Jörgen i oss alla"

Den här dagen har spenderats på rummet. Nästan hela dagen i alla fall.
Vaknade och kollade lite på grey's. Kände sen att det kanske var dags att gå upp. Flyttade datorn till skrivbordet och satte mig där istället. Åt lite. Duschade och upptäckte sen att hela säsong 1 av Bert låg uppe på SvT, och skulle tas bort ikväll... Med stor glädje tittade jag på en massa Bert avsnitt.
Så fantastiskt humor det är i den serien. Så många konstiga saker och händelser. Repliker, bakgrunder och allt möjligt.

Tex
"Det finns en liten Jörgen i oss alla"
"Visste du att en av Jesu lärjungar hette Bert - nä, jag bara skoja"
"Paulina är perfekt på alla sätt och vis. Hon har snygga ögonbryn, Ljuvliga knän och oemotståndliga tånaglar"
"Om jag träffar en Girl kan det bli ett föl - jag är en cowboy"
"Var är ni allihopa, jag har fått en video - EN VIDEO"
"Jaha, nu ser han ut som en apa också"
"Får man vara naken?"

Ska inte läsas som dialog, utan de är tagna ur olika avsnitt.. och antagligen måste man se avsnittet för att fatta det roliga. Men ack och ve som jag skrattar till denna serien. BERT LJUNG för alltid.

på kvällen var det dags för Hemafton och tid för mig att lämna rummet. Afrikanskt tema på hemafton eftersom det var fint besök från en Sydafrikan (som för övrigt var med på musikcafét vi va på i Skellefteå) Fantastiskt roligt. Galet vilken röst den mannen har. Han sjöng en afrikans sång, och jag fick rysningar i ansiktet. Människan kan sjunga nått så otroligt bra! Imopnerad. Sen blev det afrikansk dans och sång även för oss. Men jag menar, hallå, vi är svenskar. Jobbigt stela i kroppen och stela till personligheten. Krävs mycket för att vi ska våga (även jag) Men kul va det.

Sen blev det häng här uppe på Kvarnvinden. Te, prat, schack och skratt. Simon lekte med Samuel och Samuel (eller Jonas och Jonas) Och skrämde Frida en del. Fantastiskt roligt! Sen blev det lite massage. Masserade Ylva en stund och ja, jag tycker det är mysigt att klia och röra vid människor. Så tycker om att småmassera lite. :)
Men ja. En fantastisk kväll! Jag är så glad ack så glad...
(fick dock namnet sigge i martins Yatzy på mobilen. hoppas inte det är något som fastnar. )

Nu ska sista avsnittet av den fantastiska serien ses. Sen ska det sovas djupt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0