Barndomstid

Jag njuter, skrattar och gråter på samma gång
Tänk vad 90'talet gav oss.
mammas frisyrer. Människors kläder och underbara citat av barn
Barn som råkar vara jag, Elin och andra människor man faktiskt fortfarande umgås med. en sådär 15 år senare. Firandet av min 6 års dag innehåller många kända ansikten av idag (visst - en del släkt, men även nån annan. Malin, tro inte du går säker)

Och ja, det är bevisat.
Jag är en apa. En teaterapa. En Clown. Vad hände egenligen under mellan och högstadiet? För nu är det bevisat att jag kan inte se normal ut så fort där är en kamera i närheten. Jag måste fjönta mig, hoppa och studsa (och av någon anledning drar jag gärna upp tröjan och visar magen)
Dessutom är jag även en extra mamma, åt alla. Käre tid som jag komenderar folk att skärpa sig. Sebastian. Förlåt för mitt beteende. Inte ok. Och Elin. haha. Du kommer alltid att ha en extra mamma. Kanske inte lika bestämd som den 6 åriga mamma jag va då. Men du vet vart du har mig.

Och vad kan man då lära sig av denna fantastiska film? Jo, att Plåster. detta underskattade hälsomedel som kan bota alla sjukdommar, ta bort all smärta och dessutom kan vara roligt mönstrad, är varje barns enklaste och enda väg till sann lycka.
Gråter barn - ge dem plåster
trillar de i den 3dm höga polen - ge dem plåster
Får de feber - ge de plåster
För det är detta som barn vill ha. Plåster. Och ilskan som kommer när deras elaka föräldrar nekar dem ett plåster går inte att beskriva. Så råd till framtiden. Ge barnen plåster utan att ifrågasätta. De vet oftast själva vad som faktiskt är bäst!
 
Och för er som aldrig sett eller kommer få se filmerna från förr så kan jag bara meddela följande
Att min syster är Tidernas sötaste 4åring.

Nu, mer nostalgi!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0