Schack

Huvud axlar knä och tå, Jesaja, Ruts Gudsrelation, Temaveckomöte och härlig promenad till färgengården. En härlig skoldag som under idrotten spenderades i sängen då den där nya förkylningen/infuensan käns som om den sitter i kroppen. Vad gör man då? jo, man vilar.
Efter maten fick jag e lååång schack lektion av Martin och Kristoffer. mest Martin... som spelade mot sig själv. Tog några rundor innan jag faktiskt fick flytta en pjäs själv - till en plats som Martin bestämt.
Men ju längre Martins enmanna show höll på, ju mer började jag tänka. och i slutet hängde jag med ganska mycket faktiskt. såg till och med ett schack matt läge... även om han såg det och undvek det. men ändå.
Halvbra lärare e han.
Ger tips på drag, sen säger han att det var ett dåligt drag och att jag borde gjort på ett annat sätt. Hmm...
kan behöva en lektion till... för det var mycket att hålla reda på.

Sen gick jag från en lektion till en annan. Ylva anordnade Svenska för skåningar. Hur jag än gör så låter jag som Björn Ranelid, och det är inte så kul. Hur tusan pratar man långt fram i munnen. Jag får verkligen inte ihop det. Jaja.. får väl fortsätta ta lektioner. YLVA... kan dock undvika kameran.

nu ska jag sova. Och imorgon är det kort dag. MÅSTE RINGA OM PRAKTIKEN!!! varför skjuter jag upp det hela tiden. Förstår verkligen inte hur jag fungerar. Det är ju bara att ringa!
suck suck.

natti

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Varför kan du inte prata skånska! Vad är det för dumheter att sluta med det! Det är en del av din identitet du är ju för tusan skåning. Ska de andra också sluta med att tala sin dialekt?

2011-02-09 @ 00:53:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0