Rätt

Tänka sig så rätt man kan ha ibland.
känslan jag hade innan idag var så rätt.
Det blev en fantastisk dag.
Inte gjort så mycket, men det gjorde absolut ingenting.
lämnade rummet först vid 2...
Lämnade huset först vid 4...
Hjälpte till att bygga lite scen inför veckans dramaföreställning av dramaprofilen (äntligen ska jag få stå på scen igen)
Promenerade i raskt tempo in till Alingsås tillsammans med Ylva och Julia och pratade om ords betydelser, Höstlov och om man är personer som säger Älskar till andra. En grymt härlig promenad. Men nästa gång ska vi gå med lite mer marginal så vi kan gå lite långsammare... (det tar typ 50min/1timme att ta sig in till centrum i Alingsås till fots)
Gick på en grymt bra Lovsångskväll i EFSkyrkan i Alingsås. Så skönt att fast där inte är så mycket folk så går det att sjunga ut ordentligt utan att man hörs överdrivet mycket. kompet har en hög volym (men inte för hög, aldeles lagom) och det är fritt fram att stå, sitta, be, dansa och lovsjunga rakt från hjärtat.
Kan säga att när vi sjöng Jubla och dansa så hade jag gåshud. Det var något speciellt med att få släppa loss. Att verkligen få Jubla i Herren. Att få vara glad och leva ut det. Längtar redan till deras nästa lovsångskväll... 6 mars. I Will be there! 
gillar kyrkan. Den är lite som hemma. Har ännu inte varit på Gudstjänst där. men ska nog börja kolla in den lite tror jag. Den verkar nice. Han som spelade idag kände i alla fall igen oss sedan sist.. vilket var typ oktober förra året. Så härligt. 
Tog bussen hem och hade Te mys i Kavaljers. Satt på Karros rum och drack te och åt fantastiska hallonkakor. Kan vara bland de godaste kakor jag ätit. Ylva, ta åt dig all ära, för de är fantastsika! härligt prat som avslutades med kort bön!
sen var det dags för att röra sig mot rummet. vid vägkorsningen skulle Martin och Julia på ett håll, jag och frida på ett. Blev gruppkram och sedan kamp om att få med sig de andra två på sitt håll... Jag och Frida förlorade... MEN. bara för att Martin fick in ett nackgrepp på mig.
Frida och jag diskuterade teknik efteråt och kom på hur vi skulle gjort! Så Martin och Julia. Nästa gång, då ska ni få se att det är vi som vinner! Så det så!

Nu ska den här bra dagen avslutas och imorgon ska bli en lika bra dag. Det har jag bestämt.


Så här kul hade vi i göteborg på pizzerian i fredags. Petter och Zacke somnade till lite.

Om någon undrar varför Julia och Frida står under en balja... får ni fråga Martin.

tack och hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0