Hemma framför Tv'n

Att inte göra någonting är så skönt. Att vara hemma och bara vara hemma! Slappa i soffan, kolla på film. äta god mat med mor och far, sitta och sucka och gnälla över melodifestivalen som är sämst (och där enda bidraget som var ok åkte ut) och lära sig om våra husdjurs spännande egenheter som de utvecklat med tiden.
Vår kära hund har tydligen fått för sig att han bara kan drick nytt vatten. Om det legat i skålen för länge är det inte dricksdugligt.. (och mor och far låter honom tycka så.. illa)
Och våra kära kaniner äter tydligen inte vilket Hö som hellst. Nej, det måste ha lite klass. Så är det fel sorts hö, så äter de inte... Vad har vi gjort för fel...
Spännande.

Tänkt på det här. Nu är man hemma. Behöver inte göra någonting. Världens tillfälle att ta sig tid för sig själv. Gör man det? Nej...
Inte sitter man ner och tänker, ber, läser bibeln eller liknande. Man sitter här med datorn, sätter igång en film eller kollar vad som visas på tv. Inte sitter man ner och tänker.
vad är det man är så rädd för ska hända. vilka tankar är det man gör allt för att undvika. Man kan ju tänka att Tv tittande är en avkoppling. Men nej... för vad man gör är att man sätter hjärnan i arbete med annat. Istället för att reda ut vad som finns i huvudet så flyr man in i en annan värld.
Suck suck.

Nu ska jag sova. Och kanske försöka ta mig lite egen tid imorgon.
Ska ju köra bil till Kyrkan imorgon.
jaaa... jag vet, jag är miljökämpe och det är egentligen sjukt onödigt. Men jag har typ inte kört någonting sen jag tog körkortet och måste hålla det igång. hade det inte varit för det hade jag aldrig kört. ville bara säga det.

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0