ett inlägg om tankar

Ibland skulle man (inte man, jag) vilja kunna skriva sånna där smarta saker.
komma med något vist och skriva det i bloggen och inspirera, men framförallt också kanske göra att det käns meningsfult för folk att läsa den.
jag går tillbaka ibland och funderar på att det finns inte mycket sånt i min blogg. Och ska jag försöka ändra på det. Ska jag jobba mer för att bli mer vis och komma med kloka tankar och funderingar.
Jag undrar det.
Eller om jag mest ska ha den som "Hej hej, detta gjorde jag idag"
Kanske mindre kul att läsa egentligen.
Eller är det det?
Jag tycker ju ändå att det är ganska roligt att läsa om vad andra gjort i livet.
Är det egentligen så att vi intalar oss om att vårt liv egentligen är ganska meningslöst och tråkigt.
Men är det kanske så att folk faktiskt vill veta, bara det att vi fått lära oss sen barnsben att inte tro att vi är något. Vi har fått lära oss att våra liv inte är intressanta. Men jo, de är kanske det ändå.

För titta på en dag.
Även om man gör precis samma sak vecka ut och vecka in, så är ändå varje dag unik. Eller? Det är nästan häftigt om en människa lyckas tänka samma tankar varje dag, och känna samma känsla varje dag. För det kan ju inte vara det vanliga. Det vanliga måste ju vara variation. tror jag.

Okej, inte meningen att försöka göra ett sånnt där "smart" inlägg, så om ni tror att det är det jag försöker med, så förlåt. Tänkte bara högt i skrivform (kallas det ändå att tänka högt)

Imorgon blir det besök på gamla gymnasieskolan, träffa Amanda och få massage av kusin Alexandra som precis blivit diplomerad massör! Fantastiskt att ha det i släkten! Nu ska rygg och nacke få sig en omgång!! kan behövas.

Hej hej och godnatt!
(Obladi, oblada, life goes on - Härligt att släcka lampan till överkäck beatles musik sähär 20 i 1 en måndag, tack mor)  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0