Viva La Greta!

Fredriksdalsteatern!
Det är något visst med det. Det är något aldeles speciellt med denna teaterscen. Något som väcker glädje  i mig och som alltid, Allitd inspirerar mig mer till att stå på scen. Vet inte vad det är. Kan möjligen vara glädjen. Glädjen som finns bland skådespelarna som smittar av sig. Tänk att någon gång få stå på den scenen. Tänk att få vara med om glädje. Det är en önskan och en dröm. En dröm som jag ska jobba hårt för att det ska kunna bli sann!

Idag var vi och såg Viva La Greta på denna fantastiska teater. Med bland annat Eva Rydberg, Magnus Härenstam och Ola Forssmed, varav sistnämnda är helt otrolig. Helt makalös. Jag fårstår inte hur han lyckas hantera sin kropp sådär. Jag förstår inte. Men han är magisk, och man skrattar så fort han gör något. Otrolig.
Och det var 70-tal. Hippies, rikemansfolk, och kommunfullmäktige, det var amerikaner, disco och cyklar och mitt i allt yra, mitt i all handling så kommer det, under en stunds Hippie-hög-dans... Då brister Kalle Rydberg ut i sången som bara förknippas med ett annat ställe.
Där kommer den. Ylle. Kalle Rydberg står på scen och sjunger "Jag är ett litet ylle, bom schicka bom schicka bom bom bom, med världens minsta nylle..."
Jag viker ihop mig i mors famn. Så fantastiskt!

Sen hade vi dessutom tur med vädret. För precis precis när vi lämnat teatern så börjar det ösregna. Inte en drppe under hela föerställningen, men precis när det va slut, då, då kom det! Och det med besked! Men vi slapp regnet och det tackar vi Gud för!
Amen


Någon gång vill jag vara med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0