Vi ses igen!

En riktigt fin helg det här!
Först kom Ylva i fredagskväll till höstiga Helsingborg. Det blev Te, mackor och snack. otroligt fint att få träffa henne igen. Skuttade som ett barn hela dagen innan hon kom! Elin skrattade åt mig!
Sen igårmorse så skulle vi handla lite grejer, hämta nyckel till kyrkan och hämta upp nästa trio som kommit till staden. Dock valde vi att göra allt i en mycket märklig ordning, genom att handla först... och då handla bland annat mjölk och glass... som sen ska stå i bilen i en halvtimme när solen gassar på? Nej, inte en bra idé. Så vi körde tillbaka hem och packade in.
Kom ner till stationen och fick se tre bekanta människor.
Där satt Frida, Annie och Oscar i Solen och det blev kramar och glada skratt! Så fint att få se dem igen.
Åt Bullar (frallor för icke skåningar) och pratade av oss. Njöt av varandras sällskap. Spelade Rappakalja och hade roligt. Petter och Lina kom (I världens sötaste och coolaste husbil/minibuss. Så galet fin. 
Lagade mat och åt lite och inväntade Tallen
SOM: Varit med och slagit världsrekord i Ukulele-enseble i Helsingborg. Galet... 
Tallen kom och åt, Vi gick på promenad till Jordbodalen och tillbaka, Åt äpplepaj, lärde oss sanningar om varandra, tog reda på hur gamla vi egentligen var. Annie är tydligen yngst och bara 3,5 år. Jag blev äldst och 13 år gammal. Märklig uträkning. Sen blev det lag-yatzy. Jag och Alakorpi teamade och vann! Riktigt duktiga var vi! Nöjd, mycket nöjd! 
Sen sov vi i kyrkan
och idag har det varit avsked. Ylva for redan innan 10, Petter och Lina efter Gudstjänsten. Annie, Oscar och Tallen var med och spelade en omgång Ligretto innan de for, men som tur var hade jag kvar Alakorpi till 10 på kvällen. 
Och även om det blev väldigt tomt när alla åkt, så var det inte lika tungt att säga hejdå nu, för jag vet att vi kommer ses igen. Vissa av oss väldigt snart. 
Men det är inte hejdå för alltid. 
Det är ett
"vi ses igen" 

Tackar er för att ni förgyllde min helg!
Tack! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0