Vänner, och en och annan drake

über socialadagen?
Nej kanske inte, men ändå många flugor i en smäll.
Plockade upp Josefin och åkte till väla för att byta en skjorta i en affär som var tillfälligt stängd p.g.a flytt... Vilket var värdelöst... Passade sedan på att kolla lite i affärer, provade en genomskinlig klänning och allt för lågt skurna jeansleggins och köpte inget.
Åkte sedan till Familia för att kolla på skor (som akut behöver köpas in) Men blev ytterst besviken på utbudet, så jag och jossan satte oss för att fika istället. Då dök Bea upp och sa snabbt hej hej till henne. satt sedan länge och pratade med Josefin. Fortsatte sedan jakten på skor då mor ringer och säger att hon behöver bilen vid 5. Klockan är nu 16.35... hur lång tid tar det att köra från Familia och hem... ca 25 min. Med andra ord. Vi behövde köra direkt.
under bilfärden hem ringer Jonas, jag som är mitt i en rondell tror att jag klickar honom, men icke, jag svarar tydligen, så Jonas får lyssna på en spännande diskussion om varför det bara är 40 på filbornavägen.
när jag sedan kommer hem ringer jag upp Jonas och snackar med honom en stund. får ett grattis i efterskott och pratar framtid och annat.
Hör sedan av mig till Peppe för att höra om han vill umgås. Vi bestämmer oss för mat på Mezo, sticker dit, och vem träffar vi där om inte David. David hänger på och vi käkar och umgås. Sen drar vi vidare och tar en öl på Bara Rock. och vad som händer där vet jag inte riktigt. Men på något sätt börjar vi prata rollspel... (Jag och rollspel, vad hände där - nåväl) Och sen började vi prata drakar. Och frågan kom upp. Är drakar onda som försöka förgöra mänskligheten, eller är de bara neutrala och missförstådda? Jag som rent spontant, utan en vidare drakkunskap, kände att drakar var onda tod Davids parti.
Peppe slutade prata med oss. VI försökte ändå påminna honom om att vi snackade rollspel. tror han hajjade det till slut.
Sen promenerade jag och David hem, och till sist kom jag hem säkert, inte en drake så långt ögat kunde nå. Var tvungen att meddela detta till David!
Nu säger jag God natt!
Imorgon är sista arbetsdagen.
Sov sött!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0