Jag är inte på Hjälmared

Det är liksom svårt att begripa att idag började 150 elever på Hjälmared
Idag satt där en massa förväntansfulla ungdommar i Aulan och lyssnade på sång och musik av lärarna, Tal av Micke, Mat av Gerd, inflyttning och uppackning, det bor någon i mitt gamla rum. Kvarnvinden familjen är nu en helt annan. Det är inte längre mitt hem. någon annan kommer sova i min säng. Min sköna säng på kvarnvinden 1 är nu någon annans säng som någon annan ska sova i. Tanken är märklig. Vilka ska nu bli toalettsambos? Vilka ska få bo i övebefolkade Anitas Villa... Nytt Nytt nytt...
Det kommer en ny bibelklass som ska ha spännande samtal med Jonathan och Hanna. Som ska åka till Dyrön, Italien, hålla i kiosken. Allt är nytt, och vi kommer liksom inte vara där. Vissa elever är återkommande. Men många många nya.

Det är faktiskt ganska konstigt. Eller rättare sagt, det är jättekonstigt. Och jag (som är överdrivet sentimental) kämpar för att hålla tårarna tillbaka. Det blir så jobbigt uppenbart att vi inte är Hjälmared längre. Jag ska försöka smälta det och acceptera det. Det kommer gå, men det gör också att jag längtar ännu mer till lördag när några av dem trillar in här i södern! (och Ylva trillar hit redan på fredag) Lycka! Fint!

Men jag vill ändå avsluta med att önska alla nya Hjälmaredare Lycka till på det nya året och grattis till ett fantastiskt år som väntar er!

Kommentarer
Postat av: h-f

visst är det en underlig känsla ? Vi är inte där. Så utomordentligt konstigt. Men det är ju kamratmöte snart ! (:

2011-08-19 @ 15:42:04
URL: http://ishav.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0