Hjälmared var platsen...

Man blir påverkad. Det är verkligen så. Och man blir berörd. Nu är det flera som uttryckligen skriver om saknad på bloggar, facebook m.m. Saknad efter ett år på en plats som berört, fått en till skratt eller tårar. En plats där band mellan människor har skapats och där kramarna har fått flöda över!
En plats som många av oss kommer ha kvar i minnet.
Hjälmared
Ja, det är altså även dags för mig att uttrycka min saknad till denna plats, detta år, dessa människor.
Gick igenom bloggen en kortis och såg att jag några gånger att milt pratat om saknad (ja dagarna efter var det ganska mycket)

Hjälmared var platsen där Spontankramarna fick sin start.
Hjälmared var platsen där Charlotte flörtade med lärare (som råkar vara Hjälmareds gamla rektor)
Hjälmared var platsen där vi började "sno" killarnas kalsonger i Oktober, de fick tillbaka dem i Maj!
Hjälmared var platsen där debatten om manligt och kvinligt ständigt var på tapeten
Hjälmared var platsen där Ylva läste dikten som skulle komma att knäcka Oscar. (kvinnorna vann)
Hjälmared var platsen där pojkarna odlade skägg och fick för sig att färga det blont
Hjälmared var platsen där spelet "snabb-alfapet"s regler var så hård att man ringde icke närvarande spelare för att godkänna ord
Hjälmared var platsen där det nya skällsordet "Ruggig faun" upptäcktes
Hjälmared var platsen där Tell visade för oss hur Ko-släpp går till
Hjälmared var platsen där Martin klappade ett främmande barn på huvudet
Hjälmared var platsen där gosedjur blev levande, fick namn, familj, facebook-sida och en fruktansvärd död...
Hjälmared var platsen där Italienska fotbollsgester blev ett uttryckssätt
Hjälmared var platsen där man kunde ligga i någons säng i 4 timmar och bara prata, och det va inget konstigt alls
Hjälmared var platsen där jag lärde känna helt fantastiska människor!
Hjälmared kommer alltid finnas med mig!











Jag saknar er så otroligt!

Kommentarer
Postat av: Elina

<3

2011-08-03 @ 15:06:19
URL: http://mittlivialingsas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0